Pulmologija

Specijalistićka pulmološka ambulanta

Pulmologija je grana interne medicine koja se bavi dijagnosticiranjem i liječenjem plućnih bolesti. Vodeći simptomi koji su vezani za plućne bolesti su kašalj, iskašljaj, zaduha, bol u prsima. U okviru cjelokupnog pulmološkog subspecijalističkog pregleda, nakon uzimanja anamneze i razgovora s pacijentom slijedi cjelokupni klinički pregled (status) sa naglaskom na respiratornom sustavu. Potom se rutinski obavlja spirometrija i pulsna oksimetrija – postupci kojim se procjenjuje plućna funkcija.

Uz pregled i temeljnu dijagnostiku dajemo ekspertno mišljenje iz svih područja pulmologije za bolesti kao što su astma, KOPB (kronični opstruktivni bronhitis i emfizem), bronhiektazije, respiracijske infekcije, upale pluća, tuberkuloza, dobroćudni i zloćudni tumori bronha/pluća, poplućnice i sredoprsja, intersticijske i imunološke bolesti (sarkoidoza, plućna fibroza).

Također u okviru naše subspecijalističke pulmološke ambulante pružamo uslugu postavljanja dijagnoze, obrade, praćenja i liječenja bolesnika s post-COVID 19 sindromom

Pretrage u pulmologiji

Spirometrija

Spirometrija je osnovni test u procjeni funkcije pluća. Nezaobilazan je u dijagnostici i praćenju bolesti dišnih putova, ali i niza drugih bolesti. Daje nam uvid u mogućnost postojanja opstruktivnih i/ili restriktivnih smetnje ventilacije.

Indikacije za spirometriju su dijagnostika i praćenje bolesnika sa sljedećim stanjima: A. opstruktivnim smetnjama ventilacije (astma, kronični bronchitis, preklapanje astme i KOPB-a); B. restriktivnim smetnjama ventilacije (emfizem pluća, stanje nakon resekcije pluća (pulmektomija, lobektomija, segmentektomija i sl.), zastojne promjene, fibroza pluća i druge intersticijske bolesti, neuromuskularne bolesti sa smetnjama ventilacije); C. opstruktivno-restriktivne smetnje ventilacije (kronična opstruktivna bolest pluća – KOPB, druge bolesti s posljedičnim ventilacijskim smetnjama); D. Zaduha (kardiopulmonalni bolesnici, sistemske bolesti s respiratornim tegobama, neuromuskularne bolesti s respiratornim tegobama)

Pulsna oksimetrija

Pulsna oksimetrija upotpunjuje informaciju i očitava zasićenost krvi kisikom kroz nekoliko sekundi postavljanjem puls-oksimetra na prst ruke.

Liječnici

Dr Kristina Lalić, doc.

Prof. dr. sc. Dorian Tješić Drinković

Korisne informacije

Bronhoskopija

Bronhoskopija –kome je potrebna?

Bronhoskopija je endoskopska pretraga kojom se vizualiziraju dišni putevi. Izvodi se u lokalnoj anesteziji, odnosno u iznimnim slučajevima i u općoj anesteziji.

Coronavirus - Covid19

COVID i post COVID

Pneumonija ili upala pluća je upala plućnog tkiva uzrokovana najčešće mikroorganizmima, a manje često aspiracijom hrane ili tekućine. COVID (COrona Virus Disease) je bolest koja se javila krajem 2019. godine, a uzrokuje ju SARS CoV-2 virus.

Pročitajte cijeli članak
Kronična opstruktivna plućna bolest (kopb)

Kronična opstruktivna plućna bolest (KOPB)

Kronična opstruktivna plućna bolest je progresivna bolest koja u početku zahvaća samo pluća. Napredovanjem bolesti dolazi do razvoja komplikacija u brojnim drugim organskim sustavima.

Astma

Astma je kronična bolest karakterizirana upalom dišnih puteva koju izazivaju različiti iritansi, a to rezultira djelomičnom, najčešće potpuno reverzibilnom opstrukcijom dišnih puteva.