Sistematski pregledi u poliklinici ARISTA

Sistematski pregled je cjelovit i detaljan pregled tijela i većine organa čiji je cilj otkriti bolest u ranom stadiju i tako omogućiti bolje i učinkovitije liječenje.
Dijagnoze bolesti se najčešće postavljaju dosta kasno, ponekad i prekasno te tako uzrokuju teško ili nemoguće liječenje. Radi toga mnoge osobe dugo trpe bol i oporavak je neizvjestan. Kako bi se to spriječilo, iako se osjećate potpuno zdravim, potrebno je redovito provoditi sistematski pregled koji omogućuju otkrivanje problema na vrijeme.

Svjetska zdravstvena organizacija preporuča provoditi preventivni sistematski pregled jednom godišnje ili iznimno jednom u dvije godine. Dob u kojoj se preporuča sistematski pregled ne postoji. Sistematski pregled je poželjan za različite dobne skupine: od školske populacije, adolescenata, radno aktivnog stanovništva, posebno su usmjereni na skupinu sportaša, ali i osoba koje su tijekom svog radnog procesa izloženi znatnim stresovima kao i umirovljenicima, a mogu biti usmjereni prema muškoj ili ženskoj populaciji.
Odaberite sistematski pregled prilagođen Vašim potrebama.

Standardni i prošireni sistematski pregled

Osim standardnog može se učiniti i prošireni sistematski pregled koji daje detaljniji uvid u određene organske sustave prvenstveno kardiovakularni ali i otkrivanje ranih znakova i simptoma malignih bolesti.

Postavljanje dijagnoze različitih bolesti često se izvodi prekasno što može dovesti do smanjenih mogućnosti učinkovitog liječenja. Upravo radi nezdravog načina života, nepravilne i masne prehrane, svakodnevnog stresa, pušenja, konzumiranja alkohola te smanjene tjelesne aktivnosti naš cijeli organizam pati i s vremenom dolazi do različitih bolesti, prvenstveno oštećenja krvnih žila, infarkta, zatajivanja rada srca ili do moždanog udara. Prema učestalosti upravo su najčešće bolesti krvožilnog sustava, nakon kojih slijede maligne bolesti te one dišnih puteva, reumatske i druge.

Nadalje, uspjeh liječenja malignih oboljenja ovisi prvenstveno o fazi bolesti u kojoj je ona otkrivena. Maligne bolesti najčešće imaju podmukle i tihe simptome te se bolest otkriva kada je već skoro prekasno. U posebnom riziku su osobe starije od 40 godina te one koje u obiteljskoj anamnezi imaju osobu oboljelu od karcinoma ali i pušaći, pretile osobe te osobe koje su pod emocionalnim stresom i one koje ne spavaju dovoljno.

Sistematski pregled će pomoći u otkrivanju bolesti ali služi i kao kontrola već zamijećenih bolesti. Redoviti sistematski pregled najbolje bi bilo provoditi jednom godišnje ili jednom u dvije godine što ovisi o dobi odnosno postojanju čimbenika rizika.

Sistematski pregledi koje nudi Poliklinika ARISTA

žena koja uživa u životu

Sistematski pregled za žene uključuje dijagnostičke pretrage koje služe kao skrining za otkrivanje niza najčešćih bolesti i stanja. Na kraju samog sistematskog pregleda slijedi razgovor s liječnikom i postavljanje dijagnoze, pregled bolesti i propisivanje terapije ako je ona potrebna. U slučaju otkrivanja bolesti, predlaže se dopuna standardnog programa i obavljanje dodatnih pretraga ili dijagnostičkih postupaka.

S obzirom da su prema učestalosti kod ljudi najčešće bolesti krvožilnog sustava, nakon kojih slijede maligne bolesti te one dišnih puteva, reumatske i druge, osim standardnog može se učiniti i prošireni sistematski pregled koji daje detaljniji uvid u određene organske sustave prvenstveno kardiovakularni ali i otkrivanje ranih znakova i simptoma malignih bolesti.

muškarac koji se smije

Sistematski pregled za muškarce uključuje dijagnostičke pretrage koje služe kao skrining za otkrivanje niza najčešćih bolesti i stanja. Na kraju samog sistematskog pregleda slijedi razgovor s liječnikom i postavljanje dijagnoze, pregled bolesti i propisivanje terapije ako je ona potrebna. U slučaju otkrivanja bolesti, predlaže se dopuna standardnog programa i obavljanje dodatnih pretraga ili dijagnostičkih postupaka.

muškarac drži mobitel u ruci